logkair

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "ΚΑΙΡΟΣ"

Ελ. Βενιζέλου 59Α, Τ.Κ. 15561 ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Ιστοσελίδα:http://www.kairosnet.gr

E-Mail:kairos.theologoi@gmail.com & kairosnet.gr@gmail.com

 

30 Οκτωβρίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για ακόμα μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να διαχειριστεί ένα περιστατικό ακραίας και ανέριστης ρητορικής. Η περίπτωση του συναδέλφου εκπαιδευτικού που σε Γυμνάσιο του Λαυρίου, κατά την ώρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, μοίρασε φυλλάδιο με ομοφοβικές αναφορές είναι αντίθετη στη φυσιογνωμία, τον χαρακτήρα και τους σκοπούς του μαθήματος. Το μάθημα των Θρησκευτικών και ειδικότερα τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, που εδώ και δύο δεκαετίες εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις όποιες αλλαγές που έχουν γίνει, είναι μάθημα ελευθερίας, δημοκρατίας, σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γόνιμου διαλόγου αλληλογνωριμίας όλων ανεξαιρέτως των μαθητών/τριών, οποιασδήποτε ιδεολογικής, πολιτισμικής και θρησκευτικής ταυτότητας.

Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ» για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, αγωνίζεται και προτάσσει τον ανθρωπιστικό και πολιτιστικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών και αόκνως μεριμνά για τη θεολογική και παιδαγωγική αξία του. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως και σε άλλα παρόμοια, ακολουθεί τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου (Κρήτη 2016), καθώς και τις αποφάσεις της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον σεβασμό προς το ανθρώπινο πρόσωπο. Ενδιαφέρεται, επίσης, για την ανάδειξη του σεβασμού κάθε θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυφωνίας και ετερότητας. Συμμερίζεται, τέλος, τη θέση του ΥΠΑΙΘΑ, ότι: «Τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές».

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Παναγιωτόπουλος Πέτρος

Καθηγητής ΑΠΘ

 

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Καλαμάτας Αθανάσιος

Δρ Θεολογίας ΑΠΘ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
gjre

Το περιοδικό ΕλΘΕ (Ελληνική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση) / GjRE (Greek Journal of Religious Education) είναι μία διεθνής επιστημονική περιοδική έκδοση με αξιολόγηση (peer-review) που έχει έδρα στην Ελλάδα και ανήκει στον Πανελλήνιο Θεολογικό Σύνδεσμο «ΚΑΙΡΟΣ -για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης». Δημοσιεύει άρθρα στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα σχετικά με την Θρησκευτική Εκπαίδευση, την Παιδαγωγική και τη Θεολογία.

περισσότερα...

 

Η ημερίδα που διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ με θέμα «Μάθημα Θρησκευτικών και Δημόσιος Χώρος» στη Θεσσαλονίκη (Αίθουσα Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, 16.30 - 21.00) πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία. Το Αμφιθέατρο του Μουσείου γέμισε ασφυκτικά με πλήθος ενδιαφερομένων, που ενημερώθηκαν πολύπλευρα για την πορεία του διαλόγου σχετικά με τη θέση του Μαθήματος των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση.

Χαιρετισμό απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.Π.Ε.Θ., καθ. κ. Γιάννης Παντής, ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, καθ. κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, ο Πρόεδρος του Τμ. Θεολογίας ΑΠΘ, καθ. κ. Παναγιώτης Σκαλτσής, ο Πρόεδρος του Τμ. Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας ΑΠΘ, καθ. κ. Κωνσταντίνου Χρήστου και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Παναγιώτης Ανανιάδης.

Εισηγήσεις πραγματοποίησαν ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γιώργος Καλατζής, ο Δημήτρης Μόσχος, Επίκ. Καθηγητής Τμ. Θεολογίας ΕΚΠΑ, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Θεολόγων Άγγελος Βαλιανάτος, Πολύβιος Στράντζαλης, και Μαρία Συργιάννη, ο Θεόδωρος Παπαγεωργίου, Ειδικός Νομικός Σύμβουλος της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σύμβουλος ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Ο κ. Νίκος Παρασκευόπουλος, Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η κ. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η κ. Μαρία Σπυράκη, Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και η κ. Κατερίνα Μάρκου, Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης με «Το Ποτάμι», δεν μπόρεσαν να παραστούν ως εισηγητές λόγω έκτακτων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων και απέστειλαν μηνύματα, τα οποία διαβάστηκαν κατά τις εργασίες της Ημερίδας.

Κατά τις Εισηγήσεις και τη Συζήτηση που ακολούθησε, τονίστηκε η ανάγκη για μία διεξοδική και νηφάλια συζήτηση που θα πρέπει να αναπτυχθεί σχετικά με το Μάθημα των Θρησκευτικών. Από πολλές πλευρές κυριάρχησε η άποψη πως οφείλουμε να οραματιστούμε ένα μάθημα το οποίο θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, ισότιμο με τα υπόλοιπα μαθήματα του Προγράμματος Εκπαίδευσης ως μάθημα Παιδείας,  ανοιχτό στις ανάγκες της κοινωνίας. Ιδιαίτερο μέρος της Ημερίδας κάλυψε το ζήτημα της νομικής κατοχύρωσης του μαθήματος απέναντι στο ζήτημα των απαλλαγών. Τέλος, κοινή υπήρξε η εκτίμηση ότι η πρόταση για ένα μάθημα ομολογιακού τύπου προσφέρει «κακές υπηρεσίες» τόσο στην ανάγκη υποχρεωτικότητας του μαθήματος στο σύγχρονο Σχολείο, όσο και στην ανάγκη για διαφύλαξη της ενότητας στη σχολική κοινότητα μακριά από άγονους θρησκευτικούς ανταγωνισμούς.

Μπορείτε να δείτε το video νηγματίζοντας εδώ ή / και εδώ.