logkair

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "ΚΑΙΡΟΣ"

Ελ. Βενιζέλου 59Α, Τ.Κ. 15561 ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Ιστοσελίδα:http://www.kairosnet.gr

E-Mail:kairos.theologoi@gmail.com & kairosnet.gr@gmail.com

 

30 Οκτωβρίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για ακόμα μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να διαχειριστεί ένα περιστατικό ακραίας και ανέριστης ρητορικής. Η περίπτωση του συναδέλφου εκπαιδευτικού που σε Γυμνάσιο του Λαυρίου, κατά την ώρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, μοίρασε φυλλάδιο με ομοφοβικές αναφορές είναι αντίθετη στη φυσιογνωμία, τον χαρακτήρα και τους σκοπούς του μαθήματος. Το μάθημα των Θρησκευτικών και ειδικότερα τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, που εδώ και δύο δεκαετίες εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις όποιες αλλαγές που έχουν γίνει, είναι μάθημα ελευθερίας, δημοκρατίας, σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γόνιμου διαλόγου αλληλογνωριμίας όλων ανεξαιρέτως των μαθητών/τριών, οποιασδήποτε ιδεολογικής, πολιτισμικής και θρησκευτικής ταυτότητας.

Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ» για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, αγωνίζεται και προτάσσει τον ανθρωπιστικό και πολιτιστικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών και αόκνως μεριμνά για τη θεολογική και παιδαγωγική αξία του. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως και σε άλλα παρόμοια, ακολουθεί τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου (Κρήτη 2016), καθώς και τις αποφάσεις της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον σεβασμό προς το ανθρώπινο πρόσωπο. Ενδιαφέρεται, επίσης, για την ανάδειξη του σεβασμού κάθε θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυφωνίας και ετερότητας. Συμμερίζεται, τέλος, τη θέση του ΥΠΑΙΘΑ, ότι: «Τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές».

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Παναγιωτόπουλος Πέτρος

Καθηγητής ΑΠΘ

 

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Καλαμάτας Αθανάσιος

Δρ Θεολογίας ΑΠΘ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
gjre

Το περιοδικό ΕλΘΕ (Ελληνική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση) / GjRE (Greek Journal of Religious Education) είναι μία διεθνής επιστημονική περιοδική έκδοση με αξιολόγηση (peer-review) που έχει έδρα στην Ελλάδα και ανήκει στον Πανελλήνιο Θεολογικό Σύνδεσμο «ΚΑΙΡΟΣ -για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης». Δημοσιεύει άρθρα στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα σχετικά με την Θρησκευτική Εκπαίδευση, την Παιδαγωγική και τη Θεολογία.

περισσότερα...

Φύλλο Εργασίας A1, 1

ΤΑΞΗ: Α΄ Γυμνασίου

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:  Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε

ΒΑΣΙΚΟ ΘΕΜΑ: Ι. Το πέρασμα σε μια νέα σχολική κοινότητα, έναν καινούργιο κύκλο ζωής (Γυμνάσιο)

giakkair

i.  Αλλαγές, όνειρα και σχέδια

 

  • Εργασία με εικόνα

Τα πρώτα βήματα, του Γ. Ιακωβίδη (1853-1932).

Παρατηρήστε προσεκτικά το έργο. Στη συνέχεια, σε συνεργασία με τον διπλανό σας συζητήστε και καταγράψτε:

  1. Τι μπορεί να αισθάνεται ή να σκέφτεται το   κάθε πρόσωπο;
  2. Τι μπορεί να γνωρίζει ή να πιστεύει;
  3. Τι είναι αυτό για το οποίο νοιάζεται και φροντίζει;
 
 

………………………………………….

………………………………………….

………………………………………….

………………………………………….

………………………………………….

………………………………………….

………………………………………….

………………………………………….

 

 

Μετά από την επεξεργασία της εικόνας: Σκεφτείτε, φανταστείτε, ανακαλύψτε τη σχέση του  έργου του Ιακωβίδη μ’ εσάς. Παρουσιάστε τις ιδέες σας στην τάξη.

 

ii.  Δυσκολίες και προκλήσεις

  • Εργασία με τραγούδι

«Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;» (Τραγούδι σε στίχους Ζαχαρία Παπαντωνίου και μουσική Αφροδίτης Μάνου)   

Ακούστε το τραγούδι και αφήστε τον εαυτό σας να περιπλανηθεί στους ήχους και τους στίχους του. Έπειτα, κάντε μια λίστα με 5 λέξεις ή φράσεις που να σχετίζονται με τις δυσκολίες και τις προκλήσεις του ταξιδιού που κάνει το καραβάκι.

 
 

……………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………

……………………………………….....................................….

………………………………………….......................................

…………………………………………......................................

…………………………………………......................................

………………………………………….....................................

 

  

 

  • Εργασία ανά θρανίο

Σκεφθείτε, συζητήστε, μοιραστείτε: Οι δικές μας δυσκολίες και προκλήσεις καθώς αρχίζει το ταξίδι μας στο Γυμνάσιο.

  • Εργασία για το σπίτι

     Γράψε ένα κείμενο με θέμα: «Τα όνειρα και τα σχέδιά μου για το νέο μου σχολείο».