logkair

Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "ΚΑΙΡΟΣ"

Ελ. Βενιζέλου 59Α, Τ.Κ. 15561 ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Ιστοσελίδα:http://www.kairosnet.gr

E-Mail:kairos.theologoi@gmail.com & kairosnet.gr@gmail.com

 

30 Οκτωβρίου 2024

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για ακόμα μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να διαχειριστεί ένα περιστατικό ακραίας και ανέριστης ρητορικής. Η περίπτωση του συναδέλφου εκπαιδευτικού που σε Γυμνάσιο του Λαυρίου, κατά την ώρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, μοίρασε φυλλάδιο με ομοφοβικές αναφορές είναι αντίθετη στη φυσιογνωμία, τον χαρακτήρα και τους σκοπούς του μαθήματος. Το μάθημα των Θρησκευτικών και ειδικότερα τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, που εδώ και δύο δεκαετίες εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με τις όποιες αλλαγές που έχουν γίνει, είναι μάθημα ελευθερίας, δημοκρατίας, σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και γόνιμου διαλόγου αλληλογνωριμίας όλων ανεξαιρέτως των μαθητών/τριών, οποιασδήποτε ιδεολογικής, πολιτισμικής και θρησκευτικής ταυτότητας.

Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «ΚΑΙΡΟΣ» για την αναβάθμιση της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης, αγωνίζεται και προτάσσει τον ανθρωπιστικό και πολιτιστικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών και αόκνως μεριμνά για τη θεολογική και παιδαγωγική αξία του. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως και σε άλλα παρόμοια, ακολουθεί τις αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου (Κρήτη 2016), καθώς και τις αποφάσεις της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον σεβασμό προς το ανθρώπινο πρόσωπο. Ενδιαφέρεται, επίσης, για την ανάδειξη του σεβασμού κάθε θρησκευτικής και πολιτισμικής πολυφωνίας και ετερότητας. Συμμερίζεται, τέλος, τη θέση του ΥΠΑΙΘΑ, ότι: «Τα σχολεία είναι χώροι εκπαίδευσης, φιλίας, σεβασμού και αλληλεγγύης. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να σέβεται και να προωθεί αυτές τις αρχές».

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Παναγιωτόπουλος Πέτρος

Καθηγητής ΑΠΘ

 

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Καλαμάτας Αθανάσιος

Δρ Θεολογίας ΑΠΘ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
gjre

Το περιοδικό ΕλΘΕ (Ελληνική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση) / GjRE (Greek Journal of Religious Education) είναι μία διεθνής επιστημονική περιοδική έκδοση με αξιολόγηση (peer-review) που έχει έδρα στην Ελλάδα και ανήκει στον Πανελλήνιο Θεολογικό Σύνδεσμο «ΚΑΙΡΟΣ -για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης». Δημοσιεύει άρθρα στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα σχετικά με την Θρησκευτική Εκπαίδευση, την Παιδαγωγική και τη Θεολογία.

περισσότερα...

ΤΑΞΗ: Α΄ Γυμνασίου

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:  Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε

Ενδεικτικός σχεδιασμός της θεματικής ενότητας

1ο δίωρο

 

ΒΑΣΙΚΟ ΘΕΜΑ:

Ι.  Το πέρασμα σε μια νέα σχολική κοινότητα, έναν καινούργιο κύκλο ζωής (Γυμνάσιο)

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

  1. Παιχνίδια γνωριμίας με τους μαθητές (15’)
  2. Αλλαγές, όνειρα και σχέδια:  Τα πρώτα βήματα του Γ. Ιακωβίδη (ARTFULTHINKING, τεχνική: ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ, ΓΝΩΡΙΖΩ, ΦΡΟΝΤΙΖΩ) – Συζήτηση στην τάξη (25’)
  3. ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ με τη λέξη Γυμνάσιο  (10’)
  4. Δυσκολίες και προκλήσεις για κάθε ταξίδι: Πού πας καραβάκι; τραγούδι των Αφρ. Μάνου / Ζαχ. Παπαντωνίου  (ARTFULTHINKING , τεχνική: ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ 5Χ2) (20’)
  5.  Συζητώντας τις δυσκολίες του δικού μας ταξιδιού που αρχίζει: (TPS / ΣΚΕΨΟΥ, ΣΥΖΗΤΗΣΕ, ΜΟΙΡΑΣΟΥ) (20’)

ΠΜΑ(του ΠΣ και δικά μου):

üΓνωρίζουν ο ένας τον άλλον και αποκτούν μια πρώτη εμπειρία συνεργατικής, επικοινωνιακής ατμόσφαιρας στην τάξη

üΕκφράζουν συναισθήματα, σκέψεις  και ερωτήματα που τους απασχολούν καθώς αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα και βρίσκονται μπροστά σε νέες προκλήσεις

2ο δίωρο

 

ΒΑΣΙΚΟ ΘΕΜΑ:

ΙΙ. Η Εκκλησία ανοίγεται και εξαπλώνεται

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

  1. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στον κόσμο (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ) (25’)                                                   
  2. Οι διωγμοί κατά των Χριστιανών (ΑΦΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ) (5’)
  3. «Αλεξάμενος σέβετε Θεόν» (ARTFULTHINKING, τεχνική ΒΛΕΠΩ, ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ, ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ) (20’)
  4. Η σημασία του διατάγματος των Μεδιολάνων (TPS/ΣΚΕΨΟΥ, ΣΥΖΗΤΗΣΕ, ΜΟΙΡΑΣΟΥ (20’)
  5. Εξελίξεις μετά το διάταγμα των Μεδιολάνων (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ) (5’)
  6.  «Χριστιανοί και εθνικοί στην αγορά μετά την ανακοίνωση του διατάγματος»  (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΗΣ)  (15’)

ΠΜΑ:

ü  Αναγνωρίζουν το εύρος και τη σημασία της εξάπλωσης του Χριστιανισμού κατά τους τρεις πρώτους αιώνες

ü  Μπαίνουν στη θέση των Χριστιανών της εποχής και διακρίνουν, περιγράφουν
και αποτιμούν τις δυσκολίες και τα διλήμματα της Εκκλησίας των πρώτων αιώνων

3ο δίωρο

 

ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

ΙΙ. Άνοιγμα και εξάπλωση της Εκκλησίας (συνέχεια) και

ΙΙΙ Η Εκκλησία οργανώνεται

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

  1. Κατακόμβες και οι πρώτοι χώροι λατρείας  (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ / ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ) (25’)
  2. «Χριστιανοί σε κατακόμβη, χριστιανοί σε μια λαμπρή βασιλική» (ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ) (20’)
  3. Θεοδόσιος / διάταγμα Θεοδοσίου (ΑΦΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ) (5’)
  4. «Ο χριστιανισμός ως επίσημη θρησκεία της βυζαντινής αυτοκρατορίας» (TWSP / ΣΚΕΨΟΥ, ΓΡΑΨΕ, ΣΥΖΗΤΗΣΕ, ΜΟΙΡΑΣΟΥ) (20’)
  5. Ιουστινιανός / Μπροστά στο ψηφιδωτό του  Αγ. Βιταλίου της Ραβένας (ARTFULTHINKING: ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ 10 Χ 2 και στη συνέχεια: ΕΚΤΙΜΗΣΗ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ, ΔΙΕΡΩΤΗΣΗ) (20’)

ΠΜΑ (του ΠΣ και δικά μου):

ü  Εξηγούν με παραδείγματα τη σημασία της οργάνωσης (για την Εκκλησία και για τους ίδιους)

ü  Αξιολογούν το έργο προσώπων της εποχής

ü  Μπαίνουν στη θέση των χριστιανών της εποχής και συναισθάνονται τις διαστάσεις της επισημοποίησης του Χριστιανισμού

4ο  δίωρο

 

ΒΑΣΙΚΟ ΘΕΜΑ:

ΙΙΙ Η Εκκλησία οργανώνεται

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

  1.  Ο όρος «Εκκλησία» (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ) (5’)  
  2. Οι Χριστιανοί πολίτες ενός άλλου κόσμου (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΩΝ από τη ζωή των πρώτων χριστιανών)  (15’)   
  3. Κλήρος και λαός (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ) (5’)
  4. ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ με τη λέξη «κλήρος» (5’)   
  5. «Κλήρος: απρόσωπη εξουσία ή πατρική διακονία;» (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ) (25’)
  6. Η εξέλιξη του μοναχισμού (Πληροφορίες από τον δάσκαλο) (10’)                         
  7. «Διερευνώντας τον χριστιανικό μοναχισμό» (ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ) (25’)

ή

Ανδρέα Παβία, Κοίμηση Εφραίμ του Σύρου (ARTFULTHINKING: ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ)

  1. Αναστοχασμός / Συζήτηση στην τάξη

ΠΜΑ (και δικά μου):

ü  Συναισθάνονται και αποτιμούν τη ζωή των πρώτων χριστιανών

ü  Εξηγούν με επιχειρήματα και παραδείγματα τη σημασία της οργάνωσης για την Εκκλησία 

ü  Αναπλάθοντας τις συνθήκες της εποχής διακρίνουν και αποτιμούν την επιλογή και τα κίνητρα της μοναχικής ζωής

ü  Αξιολογούν το έργο προσώπων της εποχής