Ποιος είναι ο άνθρωπος; (1ο 2ωρο - Β΄ Γυμνασίου)

 

 

 

ΤΙΤΛΟΣ: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ; (1Ο  ΔΙΩΡΟ) – Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

1) ΔσρΑ: Η πορεία του ανθρώπου στον απερχόμενο εικοστό αιώνα έχει χαράξει λαμπρές στιγμές προόδου– επιτευγμάτων που αναδεικνύουν τη σοφία και τη δύναμή του. Εντούτοις, υπάρχουν και μελανές σελίδες στην παγκόσμια ιστορία όπου ο άνθρωπος  διέπραξε φρικτά εγκλήματα

(π.χ. Α΄ & Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος, γενοκτονίες κ.ά). Ποιος είναι, λοιπόν, ο άνθρωπος;

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ - Βικιπαίδεια

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ

Εργασία, 1 ο ΓΕΛ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ 2011 – 12

Τεντ Μπάντι, 1978
Ο Τεντ Μπάντι χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους πιο γοητευτικούς εγκληματίες των ΗΠΑ. Τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που στραγγάλιζε, διαμέλιζε τα πτώματα[…] Το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 1978 ήταν η κύρια περίοδος δράσης του, ενώ. ανάμεσα στα θύματα του ήταν ένα δωδεκάχρονο κορίτσι. Στη δίκη υπερασπίστηκε τον εαυτό του χωρίς δικηγόρο, παίρνοντας δύναμη από τα γράμματα των γυναικών που έφταναν κατά χιλιάδες στη φυλακή. Μάλιστα παντρεύτηκε μία συγκρατούμενή του με την οποία απέκτησε και παιδί.
Μέχρι το 1989, όταν και εκτελέστηκε σε ηλικία 43 ετών στην ηλεκτρική καρέκλα, είχε ομολογήσει τριάντα φόνους.

Η σφαγή στο Κoλουμπάιν, 1999
Τα βίαια επεισόδια ήταν πρόβλημα στα σχολεία των ΗΠΑ αρκετό καιρό πριν την 20η Απριλίου του 1999. Ο Ντίλαν Κλέμπολντ και ο Έρικ Χάρις ήξεραν ότι θα έπρεπε να κάνουν κάτι ιδιαίτερο για να κάνουν το δικό τους έγκλημα να ξεχωρίσει. Για το λόγο αυτό μαγνητοσκόπησαν τη μετατροπή του Λυκείου στο Κ
oλουμπάιν σε σφαγείο: Σκότωσαν 12 συμμαθητές τους και έναν καθηγητή, τραυμάτισαν 24 άλλους και τελικά αυτοκτόνησαν την ώρα που το περιστατικό προβαλλόταν ζωντανά από τα τηλεοπτικά κανάλια.
Αυτό το ξέσπασμα βίας σε ένα σχολείο της μέσης -ανώτερης τάξης των ΗΠΑ προκάλεσε έντονους προβληματισμούς. Γονείς και ειδικοί συζητούσαν για την κυριαρχία της βίαιης μουσικής στις προτιμήσεις των εφήβων καθώς και τον αιμοσταγή χαρακτήρα των βιντεοπαιχνιδιών. Ωστόσο, αναπάντητο παραμένει για όλους τους γονείς το ερώτημα της πρόληψης ενός τέτοιου ξεσπάσματος αφού τα δύο συγκεκριμένα παιδιά δεν είχαν δώσει κανένα δείγμα βίαιης συμπεριφοράς μέχρι την ημέρα που αποφάσισαν να μπουν στο σχολείο με καραμπίνες.

Τεχνικές ιδεοθύελλας & TPS

Αποδώστε χαρακτηρισμούς ή εκφράσετε συναισθήματα

Ο 20ος αιώνας ήταν η αρχή μεγάλων επιστημονικών ανακαλύψεων που έχουν συμβάλλει στη ζωή μας με θετικό ή και αρνητικό τρόπο. Παπανικολάου, Αϊνστάιν, Κιουρί, Φλέμινγκ, Αδελφοί Ράιτ είναι λίγα από τα σημαντικότερα ονόματα του περασμένου αιώνα που με τις εφευρέσεις τους κατάφεραν να αλλάξουν τελείως τη νοοτροπία, τον τρόπο σκέψης και ζωής των ανθρώπων του σήμερα. Για σκεφτείτε πως θα ήταν η ζωή μας σήμερα εάν δεν είχε εφευρεθεί το τηλέφωνο ή εάν οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να μετακινούνται με αυτοκίνητα ή με αεροπλάνα ή ακόμη δεν μπορούσαν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ενημερώνονται μέσω του διαδικτύου; Και αν δεν είχε ανακαλύψει ο Έλληνας γιατρός

Γ. Παπανικολάου το τεστ Παπ., πόσες γυναίκες θα συνέχιζαν να ζουν στο σκοτάδι της νόσου του καρκίνου της μήτρας και θα πέθαιναν από αυτήν;

Η κλωνοποίηση είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός η περισσοτέρων ακριβών αντιγράφων από ένα πρότυπο. Με τη μοριακή κλωνοποίηση επιδιώκεται η αντιγραφή μορίων ή γονιδίων με σκοπό την ευχερέστερη μελέτη τους ή εκμετάλλευσή τους. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για μια σειρά σημαντικών ανακαλύψεων, ιδιαίτερα στην Ιατρική επιστήμη αλλά και στη Γεωργία και στον τομέα των τροφίμων. Ωστόσο η εφαρμογή της διαδικασίας αυτής στον άνθρωπο (αναπαραγωγική κλωνοποίηση)  αντιμετωπίζει προβλήματα ηθικής […]

Η αποκωδικοποίηση του DNA θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας και επέτρεψε στους επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα τη γενετική της ζωής και την κληρονόμηση ορισμένων χαρακτηριστικών και νόσων.

Η ανακάλυψη του διαδικτύου και η ραγδαία εξάπλωσή του επηρέασε σε τεράστιο βαθμό την ανθρωπότητα, οι αποστάσεις μειώθηκαν και η επικοινωνία εξαπλώθηκε σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου.

 

 

2) ΔσρΑ: Ποιος είμαι εγώ;

 

ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ; Τραγούδι ΕΥΧΗ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Ποιος είμαι εγώ – 1994

Στίχοι:

Σώτια Τσώτου

Μουσική:  

Τάκης Σούκας

  1. Στέλιος Καζαντζίδης    

Ποιος είμαι εγώ, να κρίνω τον αμαρτωλό,
να κοροϊδέψω τον τρελό που κλαίει στη ταβέρνα,
ποιος είμαι εγώ, που έχω ελαττώματα σωρό
και λέω πώς δε συγχωρώ την πικραμένη, εσένα.

Του αναμάρτητου η πέτρα δε μου πάει,
δεν τη πετάω στην αμαρτωλή, στον κλέφτη,
έτσι όπως είναι η ζωή κι όπως μας πάει,
τη ρίχνω απάνω στο δικό μου το καθρέφτη,
άλλοι ας κάνουν το Θεό, ποιος είμαι εγώ.

Ποιος είμαι εγώ, να ρίξω πέτρα στους ληστές
που ζουν στις πόρτες τις κλειστές, στα σίδερα από πίσω,
ποιος είμαι εγώ για να δικάσω το φονιά
και τον αδίκαστο ντουνιά να τον χειροκροτήσω.

Του αναμάρτητου η πέτρα δε μου πάει,
δεν τη πετάω στην αμαρτωλή, στον κλέφτη,
έτσι όπως είναι η ζωή κι όπως μας πάει,
τη ρίχνω απάνω στο δικό μου το καθρέφτη,
άλλοι ας κάνουν το Θεό, ποιος είμαι εγώ.

Ανάμεσα σ’ όλες τις προσευχές και τους ύμνους της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι και η ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου.

Το κείμενο της προσευχής είναι:

«Κύριε καί Δέσποτα τς ζως μου, πνεμα ργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, καί ργολογίας μή μοι δς.
Πνε
μα δέ σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, πομονής καί γάπης χάρισαί μοι τ σ δούλ.
Ναί, Κύριε Βασιλε
, δώρησαί μοι τοράν τά μά πταίσματα, καί μή κατακρίνειν τόν δελφόν μου, τι ελογητός ε ες τούς αἰῶνας τν αώνων. Αμήν».

Τούτη η προσευχή λέγεται δύο φορές στο τέλος κάθε ακολουθίας της Μεγάλης Σαρακοστής από τη Δευτέρα μέχρι την Παρασκευή.

♣ Κυκλικό δράμα

♣ Ρόλος στον τοίχο

Εαυτός μου (μέσα)

Άλλοι (έξω)

♣ Τεχνική καθρέφτη

 

3) Τεχνική Artful Thinking: Ποια σχέση έχει η εικόνα με τη διδακτική ενότητα;

 

 apoxenwsi

ΤΙ ΒΛΕΠΩ; ΤΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ; ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ; Ποιο είναι το βαθύτερο μήνυμά της; Σύνδεση με Εκπαιδευτικό Δράμα και Οπτική γωνία.

 

4) ΑΣΚΗΣΗ: Βρείτε πληροφορίες στο διαδίκτυο για άλλα επιτεύγματα του σύγχρονου ανθρώπου.

 

5) Εκφράζοντας το σήμερα: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των «ηρώων» στα ηλεκτρονικά παιχνίδια του Διαδικτύου;

 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΕΟΛΟΓΟΣ 2ΟΥ  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ