ΤΙΤΛΟΣ: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ; (1Ο ΔΙΩΡΟ) – Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1) ΔσρΑ: Η πορεία του ανθρώπου στον απερχόμενο εικοστό αιώνα έχει χαράξει λαμπρές στιγμές προόδου– επιτευγμάτων που αναδεικνύουν τη σοφία και τη δύναμή του. Εντούτοις, υπάρχουν και μελανές σελίδες στην παγκόσμια ιστορία όπου ο άνθρωπος διέπραξε φρικτά εγκλήματα
(π.χ. Α΄ & Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος, γενοκτονίες κ.ά). Ποιος είναι, λοιπόν, ο άνθρωπος;
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ - Βικιπαίδεια |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ Εργασία, 1 ο ΓΕΛ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ 2011 – 12 |
♣Τεντ Μπάντι, 1978 ♣Η σφαγή στο Κoλουμπάιν, 1999 ♣Τεχνικές ιδεοθύελλας & TPS Αποδώστε χαρακτηρισμούς ή εκφράσετε συναισθήματα |
♣ Ο 20ος αιώνας ήταν η αρχή μεγάλων επιστημονικών ανακαλύψεων που έχουν συμβάλλει στη ζωή μας με θετικό ή και αρνητικό τρόπο. Παπανικολάου, Αϊνστάιν, Κιουρί, Φλέμινγκ, Αδελφοί Ράιτ είναι λίγα από τα σημαντικότερα ονόματα του περασμένου αιώνα που με τις εφευρέσεις τους κατάφεραν να αλλάξουν τελείως τη νοοτροπία, τον τρόπο σκέψης και ζωής των ανθρώπων του σήμερα. Για σκεφτείτε πως θα ήταν η ζωή μας σήμερα εάν δεν είχε εφευρεθεί το τηλέφωνο ή εάν οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να μετακινούνται με αυτοκίνητα ή με αεροπλάνα ή ακόμη δεν μπορούσαν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να ενημερώνονται μέσω του διαδικτύου; Και αν δεν είχε ανακαλύψει ο Έλληνας γιατρός Γ. Παπανικολάου το τεστ Παπ., πόσες γυναίκες θα συνέχιζαν να ζουν στο σκοτάδι της νόσου του καρκίνου της μήτρας και θα πέθαιναν από αυτήν; ♣ Η κλωνοποίηση είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός η περισσοτέρων ακριβών αντιγράφων από ένα πρότυπο. Με τη μοριακή κλωνοποίηση επιδιώκεται η αντιγραφή μορίων ή γονιδίων με σκοπό την ευχερέστερη μελέτη τους ή εκμετάλλευσή τους. Έτσι άνοιξε ο δρόμος για μια σειρά σημαντικών ανακαλύψεων, ιδιαίτερα στην Ιατρική επιστήμη αλλά και στη Γεωργία και στον τομέα των τροφίμων. Ωστόσο η εφαρμογή της διαδικασίας αυτής στον άνθρωπο (αναπαραγωγική κλωνοποίηση) αντιμετωπίζει προβλήματα ηθικής […] ♣ Η αποκωδικοποίηση του DNA θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας και επέτρεψε στους επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα τη γενετική της ζωής και την κληρονόμηση ορισμένων χαρακτηριστικών και νόσων. ♣ Η ανακάλυψη του διαδικτύου και η ραγδαία εξάπλωσή του επηρέασε σε τεράστιο βαθμό την ανθρωπότητα, οι αποστάσεις μειώθηκαν και η επικοινωνία εξαπλώθηκε σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. |
2) ΔσρΑ: Ποιος είμαι εγώ;
ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ; Τραγούδι | ΕΥΧΗ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ | ΤΕΧΝΙΚΕΣ | |||||
Ποιος είμαι εγώ – 1994 Στίχοι: Μουσική:
Ποιος είμαι εγώ, να κρίνω τον αμαρτωλό, |
Ανάμεσα σ’ όλες τις προσευχές και τους ύμνους της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι και η ευχή του Αγίου Εφραίμ του Σύρου. Το κείμενο της προσευχής είναι: «Κύριε καί Δέσποτα τῆς ζωῆς μου, πνεῦμα ἀργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, καί ἀργολογίας μή μοι δῷς. |
♣ Κυκλικό δράμα ♣ Ρόλος στον τοίχο Εαυτός μου (μέσα) Άλλοι (έξω) ♣ Τεχνική καθρέφτη |
3) Τεχνική Artful Thinking: Ποια σχέση έχει η εικόνα με τη διδακτική ενότητα;
ΤΙ ΒΛΕΠΩ; ΤΙ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ; ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ; Ποιο είναι το βαθύτερο μήνυμά της; Σύνδεση με Εκπαιδευτικό Δράμα και Οπτική γωνία. |
4) ΑΣΚΗΣΗ: Βρείτε πληροφορίες στο διαδίκτυο για άλλα επιτεύγματα του σύγχρονου ανθρώπου.
5) Εκφράζοντας το σήμερα: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των «ηρώων» στα ηλεκτρονικά παιχνίδια του Διαδικτύου;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΕΟΛΟΓΟΣ 2ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ