ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε. Α1 «Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε» [1ο δίωρο: ........................ ... / ... / 2016] |
Θ.Ε. Α1 «Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε»
Ι. Το πέρασμα σε μια νέα σχολική κοινότητα, ένα καινούργιο κύκλο ζωής (Γυμνάσιο)
Α. Αλλαγές, όνειρα και σχέδια
α. «Ο κηπουρός», Μουσική, Στίχοι: Βαγγέλης Γερμανός - Artful thinking - Διδάσκοντας μέσω της τέχνης. Μοτίβo έντεχνου συλλογισμού «ακούγοντας 2 x 5»
- Ακούστε ήσυχα ένα μουσικό κομμάτι, αφήνοντας τον εαυτό σας να περιπλανηθεί στους ήχους και να απορροφηθεί από τη μελωδία και τους στίχους όσο το δυνατόν πιο πολύ.
- Κάντε μια λίστα με 5 λέξεις ή φράσεις γύρω από οποιαδήποτε όψη ή πτυχή της μουσικής ή των στίχων που ακούσατε.
- Επαναλάβετε τα βήματα 1 και 2: Να ακούσετε και πάλι, προσπαθώντας να προσθέσετε άλλες 5 λέξεις ή φράσεις στη λίστα σας.
β. «Οι αλλαγές, τα όνειρα, οι ανάγκες και τα σχέδιά μας» - TWPS[Σκέψου, Γράψε, Συζήτησε, Μοιράσου]
1. Ατομικός στοχασμός (Σκέψου) - Καταγραφή (Γράψε)
............................................................................................................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................................................................................................
2. Συζήτηση ανά ζεύγη (Συζήτησε με τον/ην συμμαθητή/τριά σου)
......................................................................................................................
......................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Συνεισφορά ιδεών στην ολομέλεια της τάξης (Μοιράσου με τους/τις συμμαθητές/τριές σου)
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
Β. Δυσκολίες και προκλήσεις
α. «Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;», Στίχοι: Ζαχαρίας Παπαντωνίου, Μουσική: Αφροδίτη Μάνου - ArtfulThinking («ακούγοντας 2 x 5»):
β. «Ένας δωδεκάχρονος στη σύγχρονη Ελλάδα: Όλοι θέλουν το καλό μου! Εγώ ποιος ονειρεύομαι να γίνω;» - Ρόλος στον τοίχο (Αναγνώρισε τις προσωπικές σου δυνατότητες, διλήμματα και δυσκολίες)
......................................................................................................................
......................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
Γ. Ανάγκη για προσωπική διαδρομή και οργάνωση
α. «Η μπαλάντα του οδοιπόρου», Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου, Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις - ArtfulThinking («αντιλαμβάνομαι, κατανοώ, νοιάζομαι») Ένα μοτίβο για την εξοικείωση με τις εσωτερικές -και μη ορατές εκ πρώτης όψεως- γωνίες θέασης.
Υπάρχουν τρία βασικά ερωτήματα που θα μας οδηγήσουν στην κατανόηση και στη διερεύνηση των στίχων του τραγουδιού:
- Τι μπορεί να σκέφτεται ή να νιώθει ο οδοιπόρος;
...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
- Τι θα μπορούσε ίσως να γνωρίζει ή να πιστεύει;
...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
- Τι είναι αυτό για το οποίο πιθανόν να νοιάζεται και τι να φροντίζει;
...................................................................................................................
...................................................................................................................
...................................................................................................................
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
α. Να γράψεις ένα κείμενο σε τρεις παραγράφους, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:
ποια είναι τα όνειρά μου; τι φοβάμαι; τι έχω ανάγκη;
τι ονειρεύομαι να γίνω ή να κάνω στη ζωή μου;
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
τι φοβάμαι;
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
τι έχω ανάγκη;
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
β. Να απαντήσεις στην ερώτηση: Τι νομίζεις ότι μπορεί να σου προσφέρει η γνωριμία με την πίστη διαφόρων ανθρώπων, μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών, σε σχέση με τα όνειρα, τους φόβους και τις ανάγκες σου;
......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................