×

Προειδοποίηση

Error loading component: com_users, Component not found.

Βιωματικό σεμινάριο στήριξης εκπαιδευτικών ? θεολόγων στην ψυχοσυναισθηματική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χολαργός  23-11-2010

Έπειτα  από σχετική ανακοίνωση του «ΚΑΙΡΟΥ»-από το καλοκαίρι του 2010- διοργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε  τελικά με επιτυχία στην Αθήνα, στις 29,30/10,1 και 6/11 το διάρκειας 20 ωρών, Βιωματικό σεμινάριο στήριξης εκπαιδευτικών ? θεολόγων στην ψυχοσυναισθηματική προσέγγιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.


Το σεμινάριο αυτό ήρθε ως συνέχεια των δύο εισηγήσεων, που είχαν οργανωθεί από τον  Σύνδεσμό μας, με την ευθύνη της Γραμματείας της Αθήνας, στα τέλη της περυσινής σχολικής χρονιάς, στην έδρα του, στο χώρο του «Σημάντρου» (Ελευθ. Βενιζέλου  59α  - Χολαργός). Πολλοί συνάδελφοι τότε είχαν εκφράσει την επιθυμία να υπάρξει μια συνέχεια αυτών των ειδικής θεματικής εισηγήσεων, με μορφή σεμιναρίου, πάνω στα θέματα της προσωπικότητας  του καθηγητή, των μαθητών, και της δυναμικής της σχολικής τάξης.
Στις μέρες μας διαχέονται από πολλούς, πλήθος πληροφοριών για θέματα θεολογίας και διδακτικής των θρησκευτικών.  Αυτό που κυρίως όμως λείπει, σε ανάλογες προσπάθειες, είναι να συνδεθεί βιωματικά με μας η γνώση αυτή,  για να γονιμοποιηθεί και να αποδώσει καρπούς και κυρίως να συνδεθεί βιωματικά με τον άγνωστο χώρο που λέγεται ψυχοσυναισθηματική κατάσταση του δάσκαλου, του μαθητή, της τάξης και της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι  τέθηκε ως στόχος η μη ενασχόληση  με  θεολογικά θέματα ή  ζητήματα διδακτικής του μαθήματος, αλλά η όλη προσπάθεια να επικεντρωθεί στο να εμπλέξει όσο το δυνατόν πιο ενεργά τους συμμετέχοντες στην  διαδικασία του σεμιναρίου.

Γι αυτό η όλη εργασία διεξήχθη  κατά ομάδες? συμμετείχαν όλοι σε παιχνίδια ρόλων και ασκήσεις, ενώ με την παρακολούθηση 2ωρης διδασκαλίας θρησκευτικού μαθήματος σε λύκειο δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες  να προβληματιστούν, να σκεφθούν, να αισθανθούν, να αλληλεπιδράσουν.

Η θεματολογία του σεμιναρίου αφορούσε στα:

  • Παιδαγωγικό συμβόλαιο
  • Δυναμική της ομάδας ? τάξης (ψυχαναλυτική ? συστημική προσέγγιση )
  • Ο  «δύσκολος» μαθητής,
  • Η άγνωστη γλώσσα της εφηβείας
  • Η ανθρωπογεωγραφία της τάξης
  • Σχολικό κλίμα
  • Κρυφό πρόγραμμα
  • Το άγχος του εκπαιδευτικού και η αυτοαξιολόγηση.

Το σεμινάριο οργάνωσαν και συντόνισαν ?με την φροντίδα και υποστήριξη της Γραμματείας της Αθήνας - οι συνάδελφοι:
Κυριάκος  Βλασσόπουλος, καθηγητής  θεολόγος στο 2ο Λύκειο Ηλιούπολης, ψυχοθεραπευτής ? ομαδικός αναλυτής. Γιώργος  Κίσσας (PhD),καθηγητής θεολόγος, ψυχολόγος ? ψυχοθεραπευτής, Λεωνίδας  Κωλέττης, καθηγητής  θεολόγος, ψυχολόγος ? οικογενειακός σύμβουλος, ψυχοθεραπευτής και υπεύθυνος του  Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ. Β/θμιας Εκπ/σης  Β΄Αθήνας.

Συμμετείχαν  σε αυτό 17 συνολικά συνάδελφοι  θεολόγοι (8 άνδρες και 9 γυναίκες), με πολυετή εμπειρία  σε γυμνάσια και λύκεια  τόσο της Αθήνας όσο  και της επαρχίας, οι οποίοι μετά το πέρας των μαθημάτων, εκδήλωσαν την πλήρη ικανοποίησή τους για το περιεχόμενο και το επίπεδο του σεμιναρίου καθώς και για την εν γένει οργάνωσή του.
 
ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ